Odpowiedzi

2009-10-24T14:09:47+02:00
X- monety dwuzłotowe
x+3 monety pięciozłotowe

x+x+3=43
2x=40
x=20 - tyle było monet dwuzłotowych
43-20=23 - tyle było monet pięciozłotowych
Pozdrawiam
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T14:10:36+02:00
X- monety 2 zł
y- monety 5zł

y = x+3

2x+5y = 43
2x+5x+15 = 43
7x = 28
x=4 - ilość monet 2zł

y=4+3 = 7 - ilość monet 5zł

Ula ma 4 monety 2zł i 7 monet 5zł
12 3 12
2009-10-24T14:23:53+02:00
43zl - monety pieciozlotowe i dwuzlotowe
monety pieciozlotowe o 3 wiecej niz dwu zlotowych

43 - 3 = 40
odp.:monet pieciozlotowych jest 40 a dwuzlotowych 43.
15 2 15