Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:19:14+01:00
-przywożenie nowych przypraw, kawy, herbaty
-tworzenie dokładniejszych map
-poznawanie nowych lądów
-odkrycie nowych szlaków handlowych
-ludzie poznali kształt ziemi
-przywożenie nowych kruszców
-poznawanie nowych odmian zwierząt i roślin

Napisałam na wszelki wypadek więcej:)
21 4 21
2010-03-11T19:20:26+01:00
- odkryto Amerykę - były w niej bogate złoża surowców, które bardzo przydały się Europie
- przez opłynięcie kuli ziemskiej (Ferdynand Magellan) dowiedziono, że jest kołem a nie prostokątem czy kwadratem, udoskonalono mapy żeglarskie
- zaczęto używać astrolabium, busloi i kompasów, nauczono się mierzyć prędkość statków i głębokość morza
- odkryto dorgę morską do Indii (Vasco da Gama) co pozwoliło Portugalii opanować bardzo cenny szlak handlowy, którego pilnie strzegli
10 4 10
2010-03-11T19:24:32+01:00
-zniszczenie cywilizacji: Inkowie, Astekowie, Majowie
-sprowadzenie do Europy nieznanych dotąd chorób
-wzrosła wiedza ludzi o nieznanych lądach
-masowy rozój handlu między kontynentalnego
-poznanie nowych dróg morskich
-nowe gatunki roślin: ziemniaki, kukurydza jak i kawy, tytoniu i wódki
5 4 5