Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:23:16+01:00
(-1 1/2):(-0,06)=-3/2:(-6/100)=-3/2*(-100/6)=50/2=25
(-2 2/3):1,2=-8/3:12/10=-8/3*10/12=-20/9=-2 i 2/18=-2 i1/9
2/3:(-6)=2/3*(-1/6)=-1/9
(-0,45):1 4/5=-45/100:9/4=-45/100*4/9=-5/25=-1/5
(-2,75):(-2,2)=-275/100:(-22/10)=-275/100*(-10/22)=275/220=1 i 55/220 = 1 i 11/44=1 i 1/4
(-3,5):(-1 2/5)=-35/10:(-7/5)=-35/10*(-5/7)=5/2=2 i 1/2

licze na maxa;))
2010-03-11T19:23:17+01:00
(-1 1/2):(-0,06)=25
(-2 2/3):1,2= -2,2(2)
2/3:(-6)=-0.1(1)
(-0,45):1 4/5=-0.25
(-2,75):(-2,2)=1.25
(-3,5):(-1 2/5)=0.1
2010-03-11T19:29:22+01:00
Najlepiej rozwiązać ułamkami zwykłymi, lepiej widać efekty skracania

(-1 1/2):(-0,06)=-3/2:(-6/100)=-3/2*(-100/6)=50/2=25
(-2 2/3):1,2=-8/3:12/10=-8/3*10/12=-20/9=-2 i 2/18=-2 i1/9
2/3:(-6)=2/3*(-1/6)=-1/9
(-0,45):1 4/5=-45/100:9/4=-45/100*4/9=-5/25=-1/5
(-2,75):(-2,2)=-275/100:(-22/10)=-275/100*(-10/22)=275/220=1 i 55/220 = 1 i 11/44=1 i 1/4
(-3,5):(-1 2/5)=-35/10:(-7/5)=-35/10*(-5/7)=5/2=2 i 1/2