Hej daje max

zad 1) hrabia barszczyk wezwał swoich poddanych do zebrania grzybów.za każdy porzyniesiony grzyb jadalny zapłaci talara a za kazdy trujacy odbierze 3 talary. antek przyniósł hrabiemu 50 grzybow i zarobiła 18 talarów ile zabrał grzybów jadalnych a ile trucjących?

zad 2
szymon zdobył 54 pkt ze sprawdzianu składajacego się z 15 zadań. za każdą dobrą odp otrzymywał 5 pkt a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 pkt ile zadan rozwiazał prawidłowo?

zad3.
zuzanna ma na swiadectwie 12 ocen same 4,5 srednia jej ocen wynosi 4,75 . ile piątek ma zuzanna na świadectwie?

zad 4. teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki za 20 lat będę od niej dwa razy starsza - powiedziała pewna pani ile lat ma pani?

ej daje max . ;p dzięki za pomoccc (z góry)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:27:30+01:00
PROSZE O OCENIENIE NA NAJLEPSZE!!!:DD

zadanie 1
x - liczba grzybów jadalnych
50-x - liczba grzybów trujących
x-3(50-x)=18
x-150+3x=18
4x=150+18
4x=168 / : 4
x = 42 - jadalne grzyby
50-42=8 - grzyby trujace.
odp : zebrał 8 trujących grzybów i 42 jadalne.

Zad 2
x - liczba zadań dobrze rozwiązanych
15-z - liczba zadań źle rozwiazanych
5x - waga punktów za dobrze rozwiazane zadania
2(15-x) - liczba punktów za zle rozwiazane zadania.
5 x - 2 ( 15 - x ) = 54
5x - 30 + 2 x = 54
5x + 2 x = 54 + 30
7x= 84 / : 7
x = 12

zad 3
x - liczba piatek
12- x - liczba czwórek
5x + 4 (12-x) : 12 = 4, 75 / * 12
5x + 4 (12-x) = 57
5x+48-4x=57-48
x= 9 - piatki

a zadania czwartego nie posiadam i nie umiem ; D

2010-03-11T19:40:19+01:00
Zad 1
50 - ilość grzybów
18 - zarobek antka
g - ilość grzybów trujących
50- ilość grzybów jadalnych

1(50-g)-3g=18
50-g-3g=18
-4g+50=18/-50
-4g=-32/*(-1)
4g=32
g=8
Zebrał 8 grzybów trujących i 42 jadalne.

zad 2

54- zdobyte pkt
15- ilość zadań
z liczba zadań rozwiązanych prawidłowo
15-z - liczba zadań rozwiązanych źle

5z-2(15-z)=54
5z-30+2z=54
7z-30=54/+30
7z=84
z=12

Prawidłowo rozwiązał 12 zadań.

dalej nie umiem ;)

12- ilość ocen
4,75 -średnia ocen
p-ilość piątek
12-p-ilość czwórek

5p+4(12-p) :12= 4,75/*12
60p+48(12p-p)=57
60p+576p-48p=57