Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T19:20:59+01:00
1. x+y=1136
y=1/3x

x+1/3x=1136
y=1/3x

4/3x=1136
y=1/3x

x=1136*3/4
y=1/3x

x=852
y=1/3*852

x=852
y=284


2.
x-y=96
x=4y

4y-y=96
x=4y

3y=96
x=4y

y=32
x=4*32

y=32
x=128


dasz najj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:26:34+01:00
1]
3x=1 liczba
y=druga liczba

y=x
]
3x+x=1136
4x=1136
x=1136:4
x=284

3x=284×3=852
to liczby 852 i 284
2]
x-1 liczba
y-2 liczba
y=4x

4x-x=96
3x=96
x=96:3
x=32
4x=4×32=128
to liczby 128 i 32
2010-03-11T19:28:10+01:00
Zad.1
x- jedna z liczb
y- druga z liczb

x+y=1136
x=3y

3y+y=1136
x=3y

4y=1136 / 4
x=3y

y=284
x=3*284=852

Odp. Sa to liczby 852 i 284.

zad.2
x - jedna liczba
y- druga liczba

x-y=96
x=4y

3y=96 /:3
x=4y

y=32
x=128

Odp. sa to liczby 128 i 32.