Odpowiedzi

2010-03-11T19:23:23+01:00
Tego sie trzeba nauczyc.. żelazo jest tylko II lub III wartościowe. zwsze jak jest jakiś zwiazek to sie pisze np wodorotlenek żelaza (III) czyli Fe(OH)3
to 3 nalezy do wartosciowosci żelaza zawsze sie patrzy tak jak gdyby na krzyż wartośiowości..
echh..
nie wiem jak lepiej to wytlumaczyc...
musisz sie tego po prostu nauczyc z czasem samo Ci to przyjdze :)

pozdrawiam :)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:26:44+01:00
Wartościowość metali odczytujesz w specjalnej tabeli. Powinnaś mieć ją z tyłu książki do chemii. Jeżeli nie masz tabeli, to można oczywiście odczytać z układu okresowego pierwiastków. Jeżeli np pierwiatek leży w grupie 3 to jego wartościowość jego wynosi 3, ale nie zawsze pierwiastek ma jedną wartościowość. Żelazo leży w grupie 3 ale ma też wartościowość 2. Możesz sobie wydrukować tabelkę i poprosić zapytać panią czy mkożesz z niek korzystać na sprawdzianie zwykle pozwalają mieć na ławce tabeli lub podają wartościowość pierwiastka w tabeli.
Mam nadzieję że pomogłam :)
Jak coś to pisz na priv.
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T19:28:39+01:00
Trudno to wytlumaczyć . Bardzo czesto zalezy to od tego z jakim pierwiastkiem dany pierwiastek sie laczy, w niektorych zadanich z chemi na ogol jest to podane. Musisz pamietać ze tlen (O) jest zawsze II warosciowy. Ba stronie wikipedii znajziesz konkretnie rozpis pierwiastkow i ich wartosciowosci
1 5 1