W sklepie z pamiątkami w Krakowie turysta kupił 11 albumów i 5 figurek smoka wawelskiego za 40zł. Następnego dnia zauważył, że cenę figurek obniżono o 1,5 zł. Dokupił więc jeszcze 4 albumy i 2 figurki, płacąc tym razem 12 zł. Ile kosztował album?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:26:48+01:00
11a+5f=40
4a +2(f-1,50)=12

11a+5f=40
4a+2f-3=12

11a+5f=40/*2
4a+2f=15/*-5

22a+10f=80
-20a-10f=-75

2a=5

a=2,50
a- cena albumu
f- cena figurki

Album kosztował 2,50 zł
5 5 5
2010-03-11T19:45:18+01:00
X - albumy
y - figurki

11x + 5y = 40
4x + 2(y-1,5) = 12

11x + 5y = 40
4x + 2y - 3 = 12

11x + 5y = 40
4x + 2y = 12 + 3

11x + 5y = 40 /*2
4x + 2y = 15 /*(-5)

22x + 10y = 80
-20x - 10y = -75
--------------------
22x - 20x + 10y - 10y = 80 - 75
2x = 5/2
x = 2,5

11x + 5y = 40
x = 2,5

11 * 2,5 + 5y = 40
x = 2,5

27,5 +5y = 40
x = 2,5

5y = 40 - 27,5
x = 2,5

5y = 12,5/:5
x = 2,5

y = 2,5
x = 2,5

Odp. Album kosztował 2,5zł.
4 5 4