Odpowiedzi

2009-10-24T14:23:37+02:00
1 skrzyp to roślina pod ochroną w polsce nalerzy do roślin zarodkowych a gatunki to np. skrzyp olbrzymi
2. widłak jak skrzypy są pod ochroną i są zarodnikami gatunki to np. widłak gożdzisty
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-24T14:23:40+02:00
Skrzyp rodzaj z rodziny skrzypowatych jedyny żyjący przedstawiciel podgromady skrzypowych która była rozpowszechniona w dawnych epokach geologicznych (paleozoik, początek mezozoiku).
Widłak rodzaj z rodziny widłakowatych (Lycopodiaceae), ok. 400 gatunków występujących na całym świecie, w Polsce tylko siedem, wszystkie pod ochroną.
2009-10-24T14:24:33+02:00
Skrzyp- typ (gromada) roślin naczyniowych. Większość gromady stanowią rośliny kopalne, żyjące skrzypy zebrane są w jednym rodzaju – skrzyp, który obejmuje ok. 30 gatunków.
Widłak-odzaj roślin zaliczanych do rodziny widłakowatych. Liczy około 200 gatunków, z których w Polsce występują dwa.