Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T14:27:18+02:00
1800-1600/1600 *100%=200/1600 *100%=12,5%
Kieszonkowe córki
20+12,5%*20=20+2,5=22,5

Odp: Córka będzie dostawać 22,5zł
1 5 1
2009-10-24T14:30:47+02:00
1600 - 100 %
1800 - x% (obliczamy o ile procent podwyższono p. Zygmuntowi pensję)

x = (1800*100):1600
x = 112, 5 %
------
112, 5 % - 100 % = 12,5 % (o tyle procent podwyższono)
------
20 - 100 %
x - 112,5 % (szukamy nowego kieszonkowego córki)

x = (112,5*20) : 100
x = 22,5

Odpowiedź: Teraz będzie dostawać 22,5 zł.



2009-10-24T14:31:24+02:00
200 zł = 12 ,5 %
20 zł podwyższa o 12, 5 % = czyli o 2 , 50 zł
Odp. Będzie dostawać 22, 50 zl ;)