Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:35:23+01:00
Skórka - tkanka roślinna okrywająca, pełniąca funkcje ochronne.

Korek-chroni roślinę przed utratą wody, mrozem, bakteriami i drobnoustrojami, jest nieprzepuszczalny dla wody i powietrza, oddychanie odbywa się za pomocą umieszczonych w korku przetchlinek.

Miękisz asymilacyjny - tkanka roślinna, wyspecjalizowany miękisz, złożony z komórek zawierających liczne soczewkowate chloroplasty.

Miękisz zasadniczy - miękisz ten wypełnia przestrzenie między innymi tkankami w różnych organach. Występuje m.in. w rdzeniu i korze pierwotnej młodych łodyg oraz w owocach.

Miękisz spichrzowy-Magazynuje, gromadzi materiały zapasowe i wodę najczęściej w wakuolach tworzących go komórek.

Drewno-Jego główną funkcją jest rozprowadzanie wody i rozpuszczonych w niej soli mineralnych, pobieranych przez korzenie, po całej roślinie.

Łyko- przewodzi produkty fotosyntezy, czyli związki organiczne.

Twardzica-tkanka wzmacniająca roślin.

Zwarcica-tkanka roślinna wzmacniająca złożona z komórek żywych, elastycznych i wydłużonych, zawierających chloroplasty, otoczonych niezdrewniałą celulozowo-pektynową ścianą mającą charakterystyczne zgrubienia.
2 5 2
2010-03-11T19:44:32+01:00
-Skórkę tworzy warstwa komórek która skutecznie izoluje wnętrze rośliny od niekorzystnych warunków środowiska

-korek inny rodzaj tkanki okrywającej, zbudowany z martwych komurek wypełnionych powietrzem

-miękisz asymilacyjny znajduje się we wszystkich zielonych częsciach rośliny. Zachodzi w nim fotosynteza.

-miękisz zasadniczy występuje w mlodych korzeniach i łodygach. Wypełnia wolne miejsca pomiedzy innymi tkankami rośliny.

- miękisz spichrzowymagazynuje wodę oraz substancje odrzywcze .Wystepuje w organach pełniących funkcję spichrzową.

- drewno transportuje wode i rozpuszczone w niej sole mineralne.

- łyko przewodzi związki organiczne powstałe w procesie fotosyntezy.

- twardzica ma tak grube ściany ze zajmują one prawie całą przestrzeń komurki.

- zwarcica jej ściany są elastyczne co umożliwia wzrost młodej części organu na długość.


pzdr :)
1 4 1