Odpowiedzi

2010-03-11T19:34:33+01:00
P=2000W
U1=1200V
p=1/20
U2=?
I2=?
---------------------------------------------------
P=U1*I1
I1=P/U1=2000W/1200V=1,67A
U2/U1=1/20
U2=U1/20=1200V/20=60V
I1/I2=1/20
I2=I1*20=1,67A*20=33,4A
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:40:13+01:00
Dane
P1 - moc strony pierwotnej = 2000 W
U1 - napięcie strony pierwotnej = 1200 V
n - przekladnia = 1/20
szukane
I2 - natężenie strony wtórnej = ?
U2 - napięcie strony wtórnej = ?
U1/U2 = n
1200/U2 = 1/20
U2 = 1200 razy 20/1 = 24000 V
P1 = U1I1
I1 = P1/U1 = 2000/1200 = 1,7 A
I2/I1 = 1/20
I2 = I1/20 = 1,7/20 = 0,085 A
odp
I2 = 0,085 A
U2 = 24000 V