Pociąg towarowy składa się z trzech rodzajów wagonów, w których może zmieścić się 21,5 t lub 29,5 t lub 42,6t buraków cukrowych. Do samochodu ciężarowego można załadować 6 t lub 8 t buraków. Ile samochodów ciężarowych i jakiego rodzaju potrzeba, aby przewieść wszystkie buraki załadowane do pociągu, który ma w swoim składzie po 10 wagonów każdego rodzaju?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:33:39+01:00
21,5t*10=215t
29,5t*10=295t
42,6t*10=426t
215t+295t+426t=936t
936t:8t=117
Odp.Potrzeba 117 samochodów ciężarowych o ładowności 8t.
10 4 10
2010-03-11T19:34:04+01:00
21,5tx10+29,5tx10+42,6tx10=936t

936t:8=117

Potrzeba 117 samochodów ciężarowych o pojemności 8t
3 3 3
2010-03-11T19:45:43+01:00
21,5t*10+29,5t*10+42,6t*10=936t
936t:8=117
2 2 2