1zapisz za pomocą równania poniższe zdanie:
a) liczba dwa razy większa od liczby x jest równa 100
b)liczba trzy razy mniejsza od liczby x jest równa 16
c)liczba o 4 mniejsza od liczby x jest równa 54
d)suma trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 57
2Jaką liczbe nalezy podstawić w miejsce x , aby otrzymać równość prawdziwą?
a) 12 +x =3
b) 5x = -40
c) 9x =6

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:32:37+01:00
1.
a)2x=100
b)x=16*3
c)x-4=54
d)x+x+1+x+2-57
2.
a)x=-9
b)x=-8
c)x=6/9
1 5 1
2010-03-11T19:33:23+01:00
A) liczba dwa razy większa od liczby x jest równa 100
2x=100
b)liczba trzy razy mniejsza od liczby x jest równa 16
x/3=16
c)liczba o 4 mniejsza od liczby x jest równa 54
x-4=54
d)suma trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 57
x+x+1+x+2=57
2Jaką liczbe nalezy podstawić w miejsce x , aby otrzymać równość prawdziwą?
a) 12 +x =3
x=-9
b) 5x = -40
x=-8
c) 9x =6
x=2/3
2 5 2
2010-03-11T19:35:13+01:00
Zad.1
a)2x=100
b)x/3=16
c)x-4=54
d)x+x+1+x+2=57
zad.2
a)12+x=3 /-12
x=-9
b)5x=-40 /:5
x=-8
c)9x=6 /:9
x=⅔