Opera - co to jest uwetura, libretto i aria, elementy dzieła operowego, przedstawiciele i kompozytorzy opery.

Nie trzeba tego wszystkiego pisać, wystarczy podać linki gdzie sobie to mogę znaleźć. Im więcej informacji, tym lepiej. Jest to na jutro, więc byłabym wdzięczna za szybką odpowiedź!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:38:35+01:00
Uwertura to grany przez orkiestrę wstęp do opery, operetki lub innego dzieła muzycznego
libretto - "streszczenie" dzieła muzycznego
aria - dzieło muzyczne w którym przeważają partie solowe
opera to sceniczne dzieło muzyczno - wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną
przedstawiciele to Wolfgang Amadeusz Mozart, Francesco Cavallego, Antonio Vivaldi
może być?
10 4 10
2010-03-11T19:39:35+01:00
Uwertura - utwór muzyczny, który jest wstępem
libretto - tek, który jest podstawą dzieł sceniczno-muzycznych
aria - forma muzyczna (głos solowy)
elementy dzieła operowego - partie wokalne, partie solowe (recytatywy, arie) , partie zespołowe (ansamble), partie chóralne, partie orkiestrowe, uwertura, intermezzo, wstawki baletowe i czasami partie mówione
przedstawiciele i kompozytorzy opery - Wolfgang Amadeusz Mozart, Francesco Cavallego, Antonio Vivaldi
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Opera