Odpowiedzi

2010-03-11T19:45:05+01:00
Tortury i martretowanie więźniów wojennych oraz cywilów, zabijanie przeciwników poddających się, brakowała podstawowych sądów, nie przestrzegano prawa, stosowano niedozwolone środki walki
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:45:23+01:00
Po pierwsze łamano podstawowe prawo człowieka - do życia.
Prócz tego głodzono ludzi (obozy, getta, za mała pensja)
Łamano prawo do wolności zamykając ludzi w więzieniach i obozach.
Poniżano niektóre narody, traktując je jak ludzi niższej kategorii, np: Żydów ale i Polaków.
Nie można było wierzyć w katolickiego Boga ( zamykanie kościołów i mordowanie oraz wyroki na księżach)
Upaństwowienie - brak własności prywatnej

"Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi pod względem swej godności i swych praw. Są oni obdarzeni rozumem i sumieniem oraz powinni postępować w stosunku do siebie wzajemnie w duchu braterstwa."
— Artykuł 1 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka

Ogólnie łamano wszystkie te prawa (i wiele innych ale te są główne):
* prawo do życia;
* prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania;
* prawo każdego człowieka do uznawania wszędzie jego podmiotowości prawnej;
* zakaz stosowania tortur, nieludzkiego lub poniżającego traktowania lub karania;
* zakaz trzymania człowieka w niewolnictwie lub poddaństwie;
* zakaz skazywania człowieka za czyn, który nie stanowił przestępstwa w chwili jego popełnienia
5 4 5