Odpowiedzi

2010-03-11T19:41:06+01:00
Moje ulubione zadania (ale za to bardzo trudne dla mnie :P)
x-wiek Bartka TERAZ
y-wiek siostry Bartka TERAZ
y=x+4-Pierwsze równanie
y+6+x+6=34-drugie równanie
2.Układam układ równań:
${y=x+4------------>/*(-1)
{y+6+x+6=34
3. Rozw układ
{-y+x=-4
{y+x=22-----=/+
________________
2x=18------->/:2
x=9
4. obl y z równania $ (zrób se gwiazdkę :P)
y=9+4
y=13
ROZW:
{x=9
{y=13

Dzięki :P
-Chyba nie musze tłumaczyć? Normalny układ równań...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:43:46+01:00
Obecnie
Bartek x
siostra x+4

Za 6 lat
Bartek x+6
siostra x+4+6=x+10

x+6+x+10=34
2x=34-16
2x=18
x=9 lat

Spr. Za 6 lat
Bartek x+6=9+6=15 lat
siostra x+4+6=x+10=9+10=19 lat

15lat+19lat=34 lata

Obecnie
Bartek x=9lat
siostra x+4=9+4=13lat


Odp.
Obecnie Bartek ma 9 lat, a siostra 13 lat
pozdrawiam:)