Wymien 2 przyklady maszyn prostych i ich zastosowanie

jaki jest warunek rownowagi dzwigni dwustronnej?

od czego zalezy energia potencjalna grawitacji?

podaj przyklad w ktorym wykonana praca ma wplyw na zmiane energii potencjalnej ciala

od czego zalezy energia kinetyczna ciała?


Prosze o SZYBKA ODPOWIedz ! :))

2

Odpowiedzi

2010-03-11T19:39:28+01:00
1.od czego zależy energia kinetyczna ?
Oczywiście od prędkości i masy ciała. Jednak nie jest ona prostym iloczynem tych wielkości – jednak prędkość „znaczy” więcej, bo jest podniesiona do kwadratu.


mam nadzieję, że troszkę pomogłam
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:05:23+01:00
Maszyny proste:
dźwignia dwustronna: nożyczki, sekator, huśtawka
dźwignia jednostronna: dziadek do orzechów, dźwig, ręka
klin: nóż, igła, siekiera
2. Ep = m*g*h ; jednostka [J]
zależy od masy ciała (m), wysokości na której znajduje się ciało(h) i współczynnika grawitacji (g)
3. podnoszenie ciężarów, zmiana wysokości jakiegoś ciała, zmiana masy cial przy podnoszeniu na tę samą wysokość
4.Ek = m*V^2/2 ; jednostka [J]
Ek zależy od masy ciała (m) i jego prędkości( V), jest wprost proporcjonalna do masy i kwadratu prędkości
6 3 6