Odpowiedzi

2010-03-11T19:41:53+01:00
Okołobiegunowa,umiarkowana,podzwrotnikowa,zwrotnikowa i równik
2010-03-11T19:48:01+01:00
Tutaj wszystko masz ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_klimatyczna
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:54:16+01:00
1. strefa klimatów równikowych:
- znajduje się wokół równika
- średnia temp. powyżej 20 stopni
- wyj. w górach spada poniżej 20 stopni
- roczna suma opadów 2000mm.
- roczna amplituda temp. powietrza między najcieplejszyn i najzimniejszym miesiącem jest w jtrefie równikowej najniższa na świecie i nie przekracza 5 stopni
2. strefa klimatów zwrotnikowych:
- rzadkie opady deszczu 11000mm rocznie
- przekracza ona Indie i Afrykę
- jedną z odmian klimatu jest klimat monsunowy.
- temp. wynosi ponad 20 stopni
- występują dobowe amplitudy temp. powietrza
3. strefa klimatów poszwrotnikowych:
- jedną z jego odmian jestklimat śródziemnomorski
- średnia roczna temp. powietrza wynosi kilkanaście stopni
- opady występują głównie w miesiącach zimowych, a lato jest zazwyczaj słoneczne i suche
6. strefa klimatów umiarkowanych:
- chłodna zima
- ciepłe lato
- 600mm opadów rocznie
- występują cztery pory roku: wiosna lato jesień i zima
7. strefa klimatów okołobiegunowych:
- mroźne zimy
- rekord temp. -89,2
- roczne amplitudy temp. powietrza ponad 50 stopni
- niewielkie opady, głównie śnieg
- noc polarna, dzień polarny