Zadanie 1
Uporządkuj chronologicznie wydarzenia zamieszczone w ramce:

Konsulat, egzekucja Ludwika XVI, monarchia Burbonów, rządy dyrektoriatu, cesarstwo Bonapartego

Zadanie 2
Przeczytaj poniższe zdania. Prawdziwe oznacz literą P, a fałszywe F.

1.Kodeks Napoleona był pierwszym na świecie kodeksem cywilnym.
2.Napoleon otrzymał koronę cesarską z rąk papieża
3.Oddziały polskie brały udział w tłumieniu powstania hiszpańskiego przeciw Francuzom
4.Dyrektoriat liczył na sukces Bonapartego w Egipcie
5.Bonaparte przywrócił poprawne stosunki z Kościołem, zerwane podczas rewolucji.

Ćwiczenie 3
Napisz o kim mowa w poniższych zdaniach
1. 7 lipca 1807 r. spotkał się w Tylży z Napoleonem -

2. Dowodził szwadronem polskich szwoleżerów, który wstawił się brawurową szarżą w wąwozie pod Somosierrą -

3. W bitwie morskiej pod Trafalgarem (1805 r.) zniszczył połączone floty Francji i Hiszpanii -

4. Uwielbiany przez żołnierzy, otrzymał od nich honorowy tytuł kaprala -

Ps. W zadaniu 2 proszę zaznaczyć dobra odpowiedzi dając numer zadania i P lub F czyli np: 4-F

2

Odpowiedzi

2010-03-11T19:55:22+01:00
Zad 2.
1.wedlug mnie falsz
2.sam sobie ja nalozyl wiec falsz
3.prawda
4.falsz
5.chyba prawda
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:58:29+01:00
Zadanie 1
monarchia Burbonów, egzekucja Ludwika XVI, rządy dyrektoriatu, Konsulat, cesarstwo Bonapartego

Zadanie 2
Przeczytaj poniższe zdania. Prawdziwe oznacz literą P, a fałszywe F.

1.PRAWDA (nie jestem pewien)
2.FAŁSZ, sam się koronował, ale tu także możnaby dyskutować
3.PRAWDA
4.FAŁSZ
5.PRAWDA, był nadany konkordat, ale możnaby się tu spierać

Ćwiczenie 3
Napisz o kim mowa w poniższych zdaniach
1. 7 lipca 1807 r. spotkał się w Tylży z Napoleonem – ALEKSANDER I-CAR ROSJI

2. Dowodził szwadronem polskich szwoleżerów, który wstawił się brawurową szarżą w wąwozie pod Somosierrą - KOZIETULSKI jan

3. W bitwie morskiej pod Trafalgarem (1805 r.) zniszczył połączone floty Francji i Hiszpanii - NELSON HORATIO

4. Uwielbiany przez żołnierzy, otrzymał od nich honorowy tytuł kaprala – NAPOLEON BONAPARTE


2 5 2