Odpowiedzi

2009-10-24T14:43:35+02:00
Kłamstwo czyli twierdzenie niezgodne z rzeczywistością z zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd towarzyszy człowiekowi niemal od zarania dziejów. Kłamiemy aby uniknąć kary, wytłumaczyć się lub po prostu by nie zrobić komuś przykrości, nie sposób wyliczyć wszystkie sytuacje w których mówimy nieprawdę.
Czasami dobrze jest okłamać ;) Pozdro ;P
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T14:46:54+02:00
Kłamstwo czyli twierdzenie niezgodne z rzeczywistością z zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd towarzyszy człowiekowi niemal od zarania dziejów. Kłamiemy aby uniknąć kary, wytłumaczyć się lub po prostu by nie zrobić komuś przykrości, nie sposób wyliczyć wszystkie sytuacje w których mówimy nieprawdę.

Niestety nie mogę zgodzić się z tezą iż kłamstwo zawsze jest złem, najlepszy tego przykład możemy znaleźć w dokumencie „Kamienie na Szaniec” gdzie Rudy oszukiwał podczas przesłuchań oficerów gestapo, czy on wtedy czynił zło? Oczywiście że nie! Kłamiąc ratował innych, jednak przypadki w których mówienie nieprawdy nie jest złe to zdecydowana mniejszość. Najczęściej kiedy sięgamy po kłamstwo nie mamy na nie żadnego usprawiedliwienia, prócz nielicznych przypadków uważam że wprowadzanie drugiej osoby w błąd jest zjawiskiem nadzwyczaj negatywnym. Nie dość że kłamiąc czynimy zło to na dodatek często wychodzi to na jaw i czekają nas jeszcze poważniejsze konsekwencje niż w przypadku powiedzenia prawdy. Jeżeli często będziemy wprowadzać ludzi w błąd to stracą do nas zaufanie i do wszystkiego co im powiemy będą podchodzić z dystansem.

Podsumowując uważam że zawsze kiedy to tylko możliwe i nie krzywdzimy w ten sposób drugiej osoby powinniśmy mówić prawdę bez względu na tego następstwa.
3 5 3
2009-10-24T14:53:09+02:00
Kłamstwo nie zawsze jest złe. Jest złe tylko wtedy gdy kłamiemy , a wiemy że zrobiliśmy źle.
Kłamstwo jest dobre gdy nie chcemy sprawić komuś przykrości .

Połącz wszystkie wypowiedzi które daliśmy i będzie super . ;))
Ja tak malutko, bo nie mogę się skupiĆ . ; DD
1 1 1