Zad 9. Proszę o obliczenia !!! Daje naj ! :)
Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:51:07+01:00
Dane:

d = ilość dorosłych
m = ilość dzieci
d-1 = ilość dorosłych po wyjściu taty
m-2 = ilość dzieci po wyjściu taty z dwójką synów

d + m = 123
3(d-1) = m - 2

m = 123 - d
3d - 3 = 123 - d - 2

m = 123 - d
4d = 124

d = 31
m = 123 - 31

d = 31
m = 92
2010-03-11T19:53:35+01:00
D-ilośc dorosłych
m-ilośc dzieci

d+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d-3=123-d-2
3d+d=121+3
4d=124
d=124:4
d=31

m=123-31=92
było 31 dorosłych i 92 dzieci
2010-03-11T19:57:01+01:00
D - ilość dorosłych
m - ilość dzieci
d-1 - ilość dorosłych po wyjściu taty
m-2 - ilość dzieci po wyjściu taty z dwójką synów

d + m = 123
d=123-m

3(d-1) = m - 2
3d-3=m-2
3*(123-m)-3=m-2
369-3m-3=m-2
-3m-m=-2+3-369
-4m=-368/:(-4)
m=92

d=123-m
d=123-92
d=31

Odp. W teatrze było 92 dzieci oraz 31 dorosłych