Prosze mi to zrobić ;***

W klasie jest 26 uczniów. Ilu jest wsród nich chłopców a ile dziewcząt jeśli połowa liczby wszystkich chłopców równa się 4/5 liczby dziewczynek ??

Za 10 lat ojciec z synem beda mieli razem 100 lat. Przed 10 laty syn był 4 razy młodszy od ojca Ile lat ma obecnie kazdy z nich ??

Proszę o jak najszybsze rozwiazanie...

2

Odpowiedzi

2010-03-11T20:02:30+01:00
Zad 1
d - dziewczęta
c- chłopcy

d+c=26
1/2c=4/5d

d+c=26
c=4/5d*2

d+c=26
c=8/5d

d+8/5d=26
c=8/5d

13/5d=26
c=8/5d
d=10
c=8/5*10

d=10
c=16

W klasie jest 10 dziewcząt i 16 chłopców



zad . 2
o - wiek ojca
s - wiek syna

o+10+s+10=100
4o(s-10)=o-10
o+s=100-20
4s-40=o-10
o+s=80
4s-o=30

5s=100 /:5
s=20
o+s=80
o+20=80

o=60
s=20


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:06:02+01:00
1.

liczba chłopców - x
liczba dziewczyn - y

0,5x = 0,8y |:0,5
x+y = 26

x = 1,6y
1,6y+y = 26

x = 1,6y
2,6y = 26 |:2,6

x = 1,6y
y = 10

x = 16


2.

wiek syna - x
wiek ojca - y

4(x-10) = y-10
x+10+y+10 = 100

4x-40 = y-10
x+y+20 = 100

y = 4x-40+10
x+y = 80

y = 4x-30
x+4x-30 = 80

y = 4x-30
5x = 80+30

y = 4x-30
5x = 110 |:5

y = 4x-30
x = 22

y = 4*22-30 = 88-30 = 58