Określ, w którym z tych miast slońce wschodzi najwcześniej, a w którym najpóźniej.

Johannesburg- 26° 08' S
27° 54' E
Durban- 29° 53' S
31° 3' E
Pretoria- 25° 43' 32 '' S
28° 14' 38'' E
Dakar- 14° 40' 10 '' N
17° 25' 56'' W
Lagos-6° 27' N
3° 24' E
Kair- 30° 03' N
31° 14' E
Chartum-15° 34' N
33° 36' E
Luanda- 8° 50' S
13° 14' E

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T14:51:27+02:00
Musisz patrzeć na długości geograficzne... Im miasto dalej na wschód, tym wcześniej Słońce tam wschodzi... Im dalej na zachód tym później...
Czyli:
Najwcześniej Słońce wzejdzie w Chartumie
Najpóźniej w Dakarze
3 4 3
2009-10-24T16:06:24+02:00
Najwcześniej w Chartumie
Najpóźniej w Dakarze

2 3 2
2009-10-24T18:24:10+02:00
Najwcześniej wstaje w Chartumie, ponieważ jest on najbardziej wysunięty na wschód, a najpóźniej wzejdzie w Dakarze.