Odpowiedzi

2010-03-11T20:07:00+01:00
Ostatnią jego woją przed śmiercią było podzielenie polski na dzielnice. Każdy z jego synów miał swoją dzielnicę. Zrobił to, ponieważ chciał aby jego synowie nie kłócili się tak jak on z jego bratem.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:08:23+01:00
Bolesław Krzywousty aby uniknąć problemów z dziedziczeniem. Podzielił Polskę na dzielnice. Każdemu synowi przypadała jedna dzielnicA. tAK WIęc Wielkopolska należała do MIeszka Starego, Mazowsze do Bolesława Kędzierzawego, Śląsk do Władysława II, Małopolska zostało dzielnicą senioralną która władał najstarszy z synów. Jednak po śmierci Krzywoustego w 1138r. doszło do walki o władzę między braćmi.
10 3 10