Odpowiedzi

2010-03-11T20:13:38+01:00
2Ca+O2 -> 2CaO
120g Ca + xdm3 O2

2 mole Ca - 1 mol O2
80g. Ca - 22,4 dm3 O2
120g. Ca - x dm3 O2

x= 33,6 dm3 O2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:22:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCa=40u
2Ca + O2---->2CaO
2*40g Ca--------22,4dm3 O2
120g Ca---------xdm3 O2
x=120*22,4/80
x=33,6dm3 O2