Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:02:03+01:00
X - wiek Ani
(x-5) - wiek Ani 5 lat temu
(x+5) - wiek Ani za 5 lat
(x-5)*2=x+5
2x-10=x+5
x=15

Odp. 15 lat. :)
2010-03-11T20:02:43+01:00
X - wiek Ani teraz

2*(x-5) = x+5
2x-10 = x+5
2x-x= 10+5
x=15

Sprawdzenie
Ania ma teraz 15 lat
5 lat temu miała 10 lat
za 5 lat będzie miała 20 lat
10 to dwa razy mniej niż 20

Odp; Ania ma 15 lat
2010-03-11T20:37:32+01:00
Pięć lat temu Ania miała dwa razy mniej lat niż będzie miała za 5 lat. Ułóż równanie pozwalające obliczyć obecny wiek Ani. Rozwiąż to równanie.

x - obecny wiek Ani
(x-5) - wiek Ani 5 lat temu
(x+5) - wiek Ani za 5 lat

2*(x-5)=x+5
2x-10=x+5
2x-x=5+10
x=15
1 5 1