Ogłaszam grzybobranie!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłace talara , ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary.
Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów jadalnycg , a ile trjujących?
Prosze o rozwiązanie sposobem
3x+2x=75
5x=75 /:5
x=15

2

Odpowiedzi

2010-03-11T20:06:55+01:00
Jadalny 1 talar
trujacy 3 talary suma 18 talarow
50 grzybow
ilosc jadalnych grzybow=x
ilosc trujacych grzybow 50-x
x *-3 (50-x)=18
x-3*50-3(-x)+18
x-150=3x=18
4x-150=18/+150
4x=168/:4
x=42
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:07:43+01:00
1-talaz za jadalnego grzyba
-3-talary za trującego
50-ilość grzybów
18-otzrzymana płaca
x-ilość jadalnych grzybów

x*1-3(50-x)=18
x-150+3=18
4x=168/:4
x=42
50-42=8
42-jadalne
8-trujące
2 4 2