Kamienny chleb

(1) Na oknie bochen chleba leżał napoczęty,
Na liściu kapuścianym, pulchny i pęknięty.

(2) Szedł drogą głodny. Staje. Prosi gospodyni:
"Dajcie mi kromkę, kromka ubytku nie czyni.

(3) Jestem głodny, od wczoraj bez chleba i wody".
"A cóż to, czy chleb piekę dla czyjej wygody?

(4) Nie dam wam, ani myślę dla was wstawać z ławy! -
Fuknęła gospodyni. - Poszedł, jaki żwawy!"

(5) Za chwilę sama sobie chleb ukroić wstaje,
Ale nóż w chleb nie wchodzi, krajać się nie daje.

(6) Na oknie zamiast chleba zwykły kamień leży,
Choć jeszcze wczoraj ciasto rozczyniała w dzieży*.

Anna Kamieńska


ZAD1
Opowiedz swoimi słowami historię przedstawioną w wierszu Kamienny chleb.

Użyj wyrazów określających charaktery i oceniających zachowanie postaci.

2
Komentarz został usunięty

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:09:11+01:00
Gospodyni upiekła chleb i położyła go na oknie . Drogą szedł ktoś głodny i poprosił gospodynię , żeby mu ukroiła kawałek . Ona mu odmówiła , a on głodny odszedł . Gdy odszedł wstała i chciała sama sobie ukroić chleba lecz przez to , ze była samolubna , nieczuła na potrzeby innych, chleb zamienił się w kamień.
13 3 13
2010-03-11T20:35:27+01:00
Gospodyni piekła chleb. wtem przyszedl głodny i poprosil o kromkę bochenka. gospodyni odmowila mu i mało tego- jeszcze okrzyczała i wygonila. o tym incydencie wzieła bochenek i chciała pokroić . chleb zamienił się w kamień.
44 4 44