Jest to zadanie z działu Równania i nierówności. Rozwiązywanie równań.

Z.1 Rozwiąż równania.

a)-3x=2x-10
b)2x-2=7-x
c)10=4-2x
d)-(2x-1)=4
e)2(x+1)=x
f)2t-(3t+1)=6
g)-(4+x)=2(3-x)
h)3(y+6)-y=2(y+9)
i)(x-7)-2(3x+5)=3

z.2 Rozwiąż równania.

a)0,1x+0,2=-0,3
b)0,25x+0,4=0,35
c)1-0,2x=-0,3x
d)0,01x-1=0,1x-0,1

Proszę wykonać również sprawdzenia.

3

Odpowiedzi

2010-03-11T20:17:54+01:00
A)-3x=2x-10
-5x=-10
x=2
spr:
2*-5=-10
-10=-10

b)2x-2=7-x
3x=9
x=3
spr:
3*3=9
9=9

c)10=4-2x
-2x=6
x=-3
spr:
-3*-2=6
6=6

d)-(2x-1)=4
-2x+1=4
-2x=5
x=-5/2
spr:
-5/2*-2=5
5=5

e)2(x+1)=x
2x+2=x
-x=2
x=-2
spr:
-2 * -1=2
2=2

f)2t-(3t+1)=6
2t-3t-1=6
-t=7
t=-7
spr:
-7 * -1=7
7=7

g)-(4+x)=2(3-x)
-4-x=6-2x
x=10

h)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
2y=2y
równ tożs

i)(x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
-5x=20
x=-4
spr:
-4 * -5=20
20=20

a)0,1x+0,2=-0,3
x+2=-3
x=-5
b)0,25x+0,4=0,35
25x+40=35
25x=-5
x=-1/5
c)1-0,2x=-0,3x
10-2x=-3x
x=10

d)0,01x-1=0,1x-0,1
x-100=10x-10
-9x=90
x=-10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:25:41+01:00
1.
a)-3x=2x-10
-5x=-10
x=2
spr.
-3*2=2*2-10
-6=-6

b)2x-2=7-x
3x=9
x=3
spr.
2*3-2=7-3
4=4

c)10=4-2x
2x=-6
x=-3
spr.
10=4-2*(-3)
10=10

d)-(2x-1)=4
-2x+1=4
-2x=3
x=-1,5
spr.
-(2*(-1,5)-1)=4
4=4

e)2(x+1)=x
2x+2=x
x=-2
spr.
2(-2+1)=-2
-2=-2

f)2t-(3t+1)=6
2t-3t-1=6
-t=7
t=-7
spr.
2*(-7)-(3*(-7)+1)=6
6=6

g)-(4+x)=2(3-x)
-4-x=6-2x
x=10
spr.
-(4+10)=2(3-10)
-14=-14

h)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
0=0

i)(x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
-5x=20
x=-4
spr.
(-4-7)-2(3*(-4)+5)=3
3=3

2.
a)0,1x+0,2=-0,3
0,1x=-0,5
x=-5
spr.
0,1*(-5)+0,2=-0,3
-0,3=-0,3

b) 0,25x+0,4=0,35
0,25x=-0,05
x=-0,2
spr.
0,25*(-0,2)+0,4=0,35
0,35=0,35

c) 1-0,2x=-0,3x
-0,1x=-1
x=10
1-0,2*10=-0,3*10
-3=-3

d) 0,01x-1=0,1x-0,1
-0,09x=0,9
x=-10
0,01*(-10)-1=0,1*9-10)-),1
-1,1=-1,1
2010-03-11T20:51:25+01:00
A)-3x=2x-10
-3x-2x=-10 */-1
5x=10 :/5
x=2

spr.:
-3*2=2*2-10
-6=4-10
-6=-6
0=0
----------------------------------------------------------------------
b)2x-2=7-x
2x+x=7+2
3x=9 :/3
x=3

spr.:
2*3-2=7-3
6-2=4
4=4
0=0
----------------------------------------------------------------------
c)10=4-2x
-2x+4=10
-2x=10-4
-2x=6 :/2
-x=3 */-1
x=-3

spr.:
10=4-2*-3
10=4-(-6)
10=10
0=0
-----------------------------------------------------------------------
d)-(2x-1)=4
-2x+1=4
-2x=4-1
-2x=3 :/2
-x=1,5 */-1
x=-1,5

spr.:
-(2*-1,5-1)=4
-(-3-1)=4
-(-4)=4
4=4
0=0

----------------------------------------------------------------------
e)2(x+1)=x
2x+2=x
2x-x=-2
x=-2

spr.:
2(-2+1)=-2
-4+2=-2
-2=-2
0=0
----------------------------------------------------------------------
f)2t-(3t+1)=6
2t-3t-1=6
-t=6+1
-t=7 */-1
t=-7

spr.:
2*-7 -(3*-7+1)=6
-14-(-21+1)=6
-14-(-20)=6
-14+20=6
-6=-6
0=0
-----------------------------------------------------------------------
g)-(4+x)=2(3-x)
-4-x=6-2x
-x+2x=6+4
x=10

spr.:
-(4+10)=2(3-10)
-14=6-20
-14=-14
0=0
----------------------------------------------------------------------
h)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y + 18
3y-y-2y=18-18
0=0

3(0 + 6) -0=2(0 +9)
18=18
0=0
----------------------------------------------------------------------
i)(x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
x-6x=3+10+7
-5x=20 :/5
-x=4 */-1
x=-4

spr.:
(-4-7)-2(3*-4+5)=3
-11-2(-12+5)=3
-11-2*-7=3
-11+14=3
3=3
0=0
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
2.

a)0,1x+0,2=-0,3
0,1x=-0,3-0,2
0,1x=-0,5 */10
x=-5

spr.:
0,1*-5+0,2=-0,3
-0,5+0,2=-0,3
-0,3=-0,3
0=0
----------------------------------------------------------------------
b)0,25x+0,4=0,35
0,25x=0,35-0,4
0,25x=-0,05 */4
x=-0,2

spr.:
0,25*-0,2+0,4=0,35
-0,05+0,4=0,35
0,35=0,35
0=0
-----------------------------------------------------------------------
c)1-0,2x=-0,3x
-0,2x+0,3x=-1
0,1x=-1 */10
x=-10

spr.:
1-0,2*-10 = -0,3*-10
1+2=3
3=3
0=0
----------------------------------------------------------------------
d)0,01x-1=0,1x-0,1
0,01x-0,1x=-0,1+1
-0,09x=0,9 */100
-9x=90 */-1
9x=-90 :/9
x=-10

spr.:
0,01*-10-1=0,1*-10-0,1
-0,1-1=-1-0,1
-1,1=-1,1
0=0
--------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------