1)Działka ma kształt i wymiary podane na rysunku. Rolnik posiał na tej działcepszenicę. Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy. Ile ton pszenicy zebrał z całej działki?Zapisz wszystkie obliczenia.

Odpowiedź: Rolnik zebrał z całej działki .............. tony pszenicy.


2.). W piekarni były sprzedawane tylko całe bochenki chleba. Bochenek waży 0,8 kg. Piekarz powiedział, że sprzedano 250 kg chleba. Zapisz obliczenia świadczące o tym, że piekarz nie podał dokładnej wagi sprzedanego chleba.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T20:17:54+01:00
1.

P= 450+250 * 400
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻ = 700*400
2 --------- = 14 000 h.
2

14000:10000=1,4
1,4*4,5=6.3
Odp. Zebrał 6,3 ton pszenicy.


2.
250kg:0,8=312,5

Odp.: Nie mógł sprzedać 250 kg chleba, ponieważ po podliczeniu wychodzi, że musiał by sprzedać dodatkowo pół chleba, czego nie robią.
2010-03-11T20:20:31+01:00
P=(a+b)/2*h
P=(450+250)/2*400
P=350*400
P=140000m²=1,4h²
1,4*4,5=6,3tony

Odpowiedź: Rolnik zebrał z całej działki 6,3 tony pszenicy

2 nie wiem


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:35:36+01:00
P=(a+b)/2*h
P=(450+250)/2*400
P=350*400
P=140000m²=1,4h²
1,4*4,5=6,3tony

Odpowiedź: Rolnik zebrał z całej działki 6,3 tony pszenicy

2.
250kg:0,8=312,5

Odp.: Nie mógł sprzedać 250 kg chleba, ponieważ po podliczeniu wychodzi, że musiał by sprzedać dodatkowo pół chleba, czego nie robią wynik to 312,5 kg.

licze na naj