Odpowiedzi

2010-03-11T20:14:25+01:00
36i 144
a+b=180 a>b a,b należą do C
a/b=5

równanie klamrowe
a/b=5 l *b
a=5b - podstawiamy do pierwszego równania

5b+b=180
6b=180 l :6
b=30

a+b=180
a+30=180
a= 180-30
a=150
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:19:40+01:00
A+b=180 a>b a,b należą do C
a/b=5

równanie klamrowe
a/b=5 l *b
a=5b - podstawiamy do pierwszego równania

5b+b=180
6b=180 l :6
b=30


a+b=180
a+30=180
a= 180-30
a=150