Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:18:39+01:00
Krasowanie to zjawisko rozpuszczania skał przez wodę, więc rzeźba krasowa to nic innego jak rzeźba wyrzeźbiona przez wodę.
1 1 1
2010-03-11T21:02:38+01:00
Ogół procesów i form terenu, występujących na obszarach zbudowanych ze skał rozpuszczalnych, głównie z wapieni, a także z dolomitów, gipsu, kredy i soli.

Powstaje w wyniku krasowienia. Cechuje się występowaniem form krasowych powierzchniowych: lejów, żłobków, żeber, zapadlisk, a także różnych rodzajów dolin krasowych (jarów, wąwozów, polji) i podziemnych (jaskiń).
3 4 3