Odpowiedzi

2010-03-11T20:19:46+01:00
Są dwa boki po 2x
i dwa boki po 3x
2*2x + 2*3x = 20
4x+6x=20
10x=20
x=2
2x=2*2=4
3x=3*2=6
jeden bok ma 4 cm a drugi 6cm
4 4 4
2010-03-11T20:20:51+01:00
2+3=5
20/5=4
2*4=8
3*4=12
8/2=4
12/2=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:27:58+01:00
Długość boków prostokąta ABCD jest w stosunku 2:3. Oblicz długości boków prostokąta podobnego A'B'C'D', którego obwód jest równy 20 cm.

2+3=5 suma stosunku boków

20:5=4 cm (dzielimy na 2 , gdyż mamy dwie pary boków)
4:2=2 cm jednostkowy wymiar podstawiany do stosunku

2*2=4cm Krótszy bok
3*2=6cm Dłuższy bok

Spr 2a+2b=20

2*4+2*6=20
8+12=20
20=20
3 4 3