Odpowiedzi

2010-03-11T20:26:24+01:00
X- liczba chłopców
y=liczba dziewczynek

y=86%x
y=0,86x
x+y=930

x+0,86x=930
1,86x=930
x=930:1,86
x=500

0,86×500=430
uczy się 500 chłopców i 430 dziewczynek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:28:29+01:00
930 - liczba uczniów
x- liczba chlopcow
y- liczba dziewczat

86% * x = y
x + y = 930

0,86x=y
x+y=930

0,86x=y
x+0,86x=930

0,86x=y
1,86x=930 /1,86

0,86x=y
x=500

x=500
x+y=930

x=500
500 + y = 930

x=500
y= 430
  • mag7
  • Rozwiązujący
2010-03-11T20:29:05+01:00
0,86x+x=930
1,86x=930
x=930/1,86
x=500
930-500=430
dziewczynki=430
chłopcy =500