Odpowiedzi

2010-03-11T20:27:42+01:00
(14-6)/2 = 8/2 = 4 - tyle dłuższa podstawa "wystaje" za krótszą
wysokość liczymy z tw pitagorasa :
4*4+h*h=5*5
16 +h*h=25
h*h=9
h=3
wysokość poddasza wynosi 3m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:30:57+01:00
Dane:
a - 14 m
b - 6 m
c - 5m

Szukane
h = ?

Obliczenia

x = (14-5) : 2 = 4,5

c² = x² + h²
h² = c² - x²
h² = 25 + 20,25
h² = 45,25
h = w przybliż◘eniu 6,73

Odp.
wysokość hachu wynosi 6,73 m