Odpowiedzi

2010-03-11T20:30:25+01:00
3a²-2a-1=0
Δ=4+12=16
√Δ=4
a₁=2+4/6=1
a₂=2-4/6=-1/3
3(a-1)(a+1/3)
2m²-m-3=0
Δ=1+24=25
√Δ=5
m₁=1+5/4=3/2=1i1/2
m₂=1-5/4=-1
2(m-1i1/2)(m+1)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:36:36+01:00
3a²-2a-1=0
Δ=b²-4ac=4+12=16
√Δ=4

a₁=(-b-√Δ):2a=(2-4):6=-⅓
a₂=(2+4):6=1⅓


postac iloczynowa:
y=a(x-x₁)(x-x₂)
a=3

3(x+⅓)(x-1⅓)=0
(3x+1)(3x-4)=0

2]
2m²-m-3=0
Δ=1+24=25
√Δ=5

m₁=(1+5):4=1,5
m₂=(1-5):4=-1
a=2

postac iloczynowa:

2(x-1,5)(x+1)=0
(2x-3)(2x+2)=0