Odpowiedzi

2010-03-11T20:33:48+01:00
Pole całkowite prostopadłościanu to suma pól wszystkich ścian ( prostokątów )

Pc = 2ab + 2ah + 2bh
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:34:02+01:00
Musisz najpierw obliczyć pola obu podstaw i pola wszystkich scian bocznych. Następnie dodaj wyniki do siebie i otrzymasz pole calkowite prostopadłościany
2010-03-11T20:34:33+01:00
Prostopadłościan ma 6 ścian które są prostokątami (3 pary takich samych ścian). Wzór na pole prostokąta to P=a*b
więc pole prostopadłościanu to: 2*(pole ściany 1 + pole ściany 2 + pole ściany 3)