Odpowiedzi

2010-03-11T20:40:00+01:00
X - liczba dwuzłotówek
y - liczba pięciozłotówek

{2x+5y=323
x=7y
{2x+5y=323
x-7y=0 /*(-2)
{2x+5y=323
-2x+14y=0
_________
19y=323 /:19
y= 17

x=7*17
x=119

{x=119
y=17

Odp.: Apolonia ma 119 dwuzłotówek i 17 pięciozłotówek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:51:09+01:00
X- pieciozlotowki
y = dwuzlotowki
5x+2y=323
7x=y
5x+2y=323
5x=7*2x=323
5x+14x=323
19x=323
x=17

7x=y
7*17= 119
odp. apolonia ma 17 pieciolzlotowek i 119 dwuzlotowek.