Odpowiedzi

2010-03-11T20:39:59+01:00
- kupować żarówki energooszczędne zamiast zwykłych
- zakręcać wodę gdy myjemy np. zęby
- brać prysznic a nie kąpać się w wannie
- zakładać spłuczki wodooszczędne do toalet
- gasić światła gdy gdzieś wychodzimy
- wyciągać urządzenia elektryczne z prądu itd.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:47:17+01:00
Prądu:
-Używając żarówek enegroszczędnych.
-Gasić światło w pokoju z którego wychodzimy
-Nie używać kilku rzeczy naraz np:Telewiziora w tym samym czasie co laptopa np:)
-Wyłączać z kontaktu sprzęty z których nie korzystamy np:Telewizor,wieża,lampka:)
-Odłączać ładowarki gdy dany sprzęt już sie naładuje

Wodę:
-Kąpać sie pod prysznicem
-Używać zmywarki do zmywania naczyń.
-Podlewać ogródek wtedy gdy jest suche a nie przed deszczem jak robi to mój sąsiad xD
-Nie odkręcaj wody na czas w którym myjesz np zęby,golisz się.
-Myj samochód w myjni, która stosuje recykling wody.

Gaz:
-Nie gotuj godzinami, rozgotowane jedzenie jest nie smaczne i nie zdrowe (obróbka cieplna niszczy sporą ilość witamin).
-Gotuj wodę w takiej ilości jaką potrzebujesz.

i tak dalej:) xD

Pozdrawiam
15 4 15
to że mamy odłączać od kontaktu sprzęty takie jak telewizor czy laptop jest bez sensu ponieważ to tylko psuje dane urządzenie tak mi przynajmiej powiedział specjalista bo kiedyś też wyłączałam i się komp popsuł xDD
Prądu:
-Używając żarówek enegroszczędnych.
-Gasić światło w pokoju z którego wychodzimy
-Nie używać kilku rzeczy naraz np:Telewiziora w tym samym czasie co laptopa np:)
-Wyłączać z kontaktu sprzęty z których nie korzystamy np:Telewizor,wieża,lampka:)
-Odłączać ładowarki gdy dany sprzęt już sie naładuje

Wodę:
-Kąpać sie pod prysznicem
-Używać zmywarki do zmywania naczyń.
-Podlewać ogródek wtedy gdy jest suche a nie przed deszczem jak robi to mój sąsiad xD
-Nie odkręcaj wody na czas w którym myj
2010-03-11T20:48:57+01:00
Prąd:
Regularnie rozmrażaj lodówkę.
Maksymalnie wykorzystuj pralkę.
Używaj ekonomicznych programów prania.
Czerwone światełko np przy telewizorze też pobiera prąd, wyłączaj go.
Kupuj energooszczędny sprzęt RTV/AGD, najlepiej klasy AA+.
Gotuj w czajniku elektrycznym tyle wody ile naprawdę potrzebujesz.
Kupuj energooszczędne świetlówki.
Wodę:
Nie jej wylewaj niepotrzebnie.
Napraw kapiące krany wymieniając uszczelki.
Bierz szybki prysznic.
Unikaj zbędnego spłukiwania toalety.
Nie pozwól , aby woda była odkręcana, kiedy golisz się lub myjesz twarz.
Przechowuj wodę do picia w lodówce, a nie odkręcaj jej za każdym razem, kiedy chcesz się napić zimnej wody.
Używaj małej ilości wody do kąpieli.
Sprawdź czy Twoje instalacje wodociągowe nie mają przecieków.
Gaz:
Jeżeli posiadasz gazowe ogrzewanie wody, warto zastanowić się czy akurat tak wysoka jej temperatura jest ci potrzebna. Z reguły nie kąpiesz się we wrzątku i dolewasz zimnej wody, przez co ją marnujesz wodę i prąd przez który musisz ją ogrzać.
Niektóre urządzenia kuchenne wręcz pożerają gaz. Fakt, że bez ich pracy nie da się objeść, jednak kiedy nie korzystasz z kuchenki pamiętaj i wbij sobie do głowy że musisz ją wyłączać!
Dbaj o swój gazowy piecyk. Utrzymuj w nim czystość a przy tym sprawiaj żeby płomień był jak największy. Zawsze zamykaj przepływ powietrza w piecu.