BIOLOGIA - UKŁAD HORMONALNY
1.Wyjaśnij na czym polega antagonistyczne działanie hormonów wydzielanych przez trzustkę: insuliny i glukagonu.

2.Wyjaśnij krótko, co jest przyczyną takich schorzeń jak:
a) karłowatośc - ..................................................................................................................................................................
b) wole - ............................................................................................................................................................
c) tężyczka - ............................................................................................................................................................
d) cukrzyca typu I - ............................................................................................................................................................

2

Odpowiedzi

2010-03-11T21:04:04+01:00
1.działanie: regulują zawartością cukru we krwi
2. a)karłowatość Jest spowodowana mutacją genu, odpowiedzialnego za absorbowanie wapnia. Wadliwy gen sprawia, że wapń nie jest przyswajany, przez co kości nie są w stanie urosnąć do odpowiednich rozmiarów.

d)Najczęściej przyczyną cukrzycy są predyspozycje genetyczne.Przyczyną powstania choroby może być również starzenie się, bowiem z wiekiem naturalnie obniża się tolerancja komórek na glukozę oraz wydajność wszystkich komórek organizmu a w tym trzustki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:26:59+01:00
Zad1)gdy insulina powoduje zmniejszanie stezenia glukozy we krwi,glukagon prowadzi do jego zwiekszania.dzieki nim wszystkie komorki organizmu otrzymuja odpowiednia ilosc .

zad2)
a)-niedobor hormonu wzrostu(sprawia ze kosci sa zbyt krotkie)(przysadka mozgowa)
b)-niedoczynnosc tarczycy(wole niedoczynne)
c)niedoczynnosc przytarczyc
d)niedobor insuliny cukrzyca nadmiar hipoglikemia(odmiana cukrzycy)
6 5 6