Ułóż równania reakcji powstawania soli:

a) kwias siarkowy (VI) z Fe (II) i Na (I)
b) kwas solny z Li (I) i Ma (II)
c) kwas siarkowy (IV) z K₂O i Mn₂O₃
d) kwas azotowy z Cu₂O i Bi₂O₅

I tak wytłumaczyć chociaż na jednym przykładzie jak to zrobić, bo rozumiem chemię, ale akurat nie było mnie na tej lekcji i zapomniałam poprosić kogoś o wytłumaczenie. Napewno dam odpowiedź naj ;):*

2

Odpowiedzi

2010-03-11T20:48:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) kwias siarkowy (VI) z Fe (II) i Na (I)
Fe + H2SO4--->FeSO4 + H2
2Na + H2SO4---->Na2SO4 + H2

b) kwas solny z Li (I) i Mg (II)
2Li + 2HCl--->2LiCl + H2
Mg + 2HCl---->MgCl2 + H2

c) kwas siarkowy (IV) z K₂O i Mn₂O₃
K2O + H2SO3--->K2SO3 + H2O
Mn2O3 + 3H2SO3--->Mn2(SO3)3 + 3H2O

d) kwas azotowy z Cu₂O i Bi₂O₅
Cu2O + 2HNO3---->2CuNO3 + H2O
Bi2O3 + 6HNO3--->2Bi(NO3)3 + 3H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:52:50+01:00
A) kwias siarkowy (VI) z Fe (II) i Na (I)
b) kwas solny z Li (I) i Ma (II)
c) kwas siarkowy (IV) z K₂O i Mn₂O₃
d) kwas azotowy z Cu₂O i Bi₂O₅

a) kwas + metal => sól + wodór
H2SO4 + Fe => FeSO4 + H2
H2SO4 + 2Na => Na2SO4 + H2

b) 2HCl + 2Li => 2LiCl + H2
2HCl + Ma => MaCl2 + H2

c) kwas + tlenek metalu => sól + woda
H2SO3 + K20 => K2SO3 + H20
3H2SO3 + Mn2O3 => Mn2(SO3)3 + 3H2O

d) JAKI KWAS AZOTOWY?

jeżeli III to:
2HNO2 + Cu2O => 2CuNO2 + H2O
6HNO2 + Bi203 => 2Bi(NO2)3 + 3H2O


jeżeli V to:
2HNO3 + Cu2O => 2CuNO3 + H2O
6HNO3 + Bi2O3 => 2Bi(NO3)3 + 3H2O
1 5 1