Odpowiedzi

2010-03-11T20:46:56+01:00
Obliczam d podstawy

d=a√2=3√2

przekątna bryły tworzy z przekatną podstawy i h bryły Δ

z pitagorasa obliczam h

h²=(3√3)²-(3√2)²
h²=27-18
h=√9
h=3

v=a²h=3²×3=27j.³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:55:30+01:00
A=3
d=a√2
d=3√2= przekątna podstawy
D=3√3- przekątna prostopadłościanu
przekątna podstawy + wysokość graniastosłupa + przekątna prostopadłościanu tworzą trójkąt prostokątny więc :
(3√2)²+H²=(3√3)²
9*2 + H² = 9*3
18 +H²=27
H²=9
H=3

Vprost.=a*a*H
V=3*3*3
V=27 jednostek ³
2010-03-11T20:57:51+01:00
A=3
b=3
przekątna podstawy=3pierwiastki z 2
c do kwadratu=3pierwiastki z 2 do kwadratu+3pierwiastki z 3 do kwadratu
c do kwadratu=18+25=45
c=3pierwiastki z 5
objętoś=3*3*3pierwiastki z 5=27pierwiastków z 5