Odpowiedzi

2010-03-11T20:49:42+01:00
2x³-x²-6x+3=0
2x(x²-3)-(x²-3)=0
(2x-1)(x²-3)=0
2x-1=0 lub x²-3=0
2x=1 lub x²=3
x=½ lub x=√3 lub x=-√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T20:51:22+01:00
2x³+3=x²+6x
2x³-x²-6x+3=0
x²(2x-1)-3(2x-1)=0
(x²-3)(2x-1)=0
(x-√3)(x+√3)(2x-1)=0

x-√3=0
x=√3

x+√3=0
x= -√3

2x-1=0
2x=1/ :2 (obustronne dzielenie przez 2,żeby pozbyć się liczby przy x)
x=½
1 1 1
2010-03-11T20:52:01+01:00
2x³ + 3 = x² + 6x / - x²
2x + 3 = 6x / - 2x
3 = 4x / :4
3/4 = x