Odpowiedzi

2010-03-11T20:53:16+01:00
Mikołaj Rej.
Dialog między 3 osobami pochodzącymi z różnych stanów: szlachta, duchowieństwo i chłopstwo. Te 3 osoby troszczą się o kraj. Autor krytykuje poszczególne stany i organizacje państwowe na rodzaj wojska i szkolnictwa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:01:34+01:00
Autor-Mikołaj Rej.
Utwór o tematyce społecznej i relacjach między ludźmi.Opowiada o konflikcie między stanami: pleban-duchowieństwo,wójt-chłopi,pan-szlachta. Przedstawiciele trzech stanów spierali się egzekucję praw i odebranie dóbr koronnych.
Wójt skarży się na to jak ciężkie życie mają chłopi, ksiądz nakłania do składania danin na kościół, a pan (szlachcic) jest oburzony słowami wójta-uważa,że chłopi wiodą spokojne życie.