Odpowiedzi

2010-03-11T20:57:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
C3H5(OH)3
mC : mH : mO = 3*12u : 8*1u : 3*16u
mC : mH : mO = 36 : 8 : 48
mC : mH : mO = 9 : 2 : 12
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:00:42+01:00
C3H5(OH)3
to jest wzór glicerolu
mC = 12g
mH = 1g
mO = 16g

C*3 = 12*3 = 36g węgla w glicerolu
H*8 = 1*8 = 8g wodoru w glicerolu
O*3 = 16*3 = 48g tlenu w glicerolu

stosunek C:H:O
C:H:O = 36:8:48 (skracamy przez 4)
C:H:O = 9:2:12 --> stosunek mas pierwiastków w glicerolu

:)