Ja z chemi raczej dobry nie jestem ;) i dlatego potrzebna mi wasza pomoc. Oferuje 20 punkcików, łatwo zgarnąć jeśli rozumiesz cokolwiek z tego jakże trudnego przedmiotu jakim jest chemia. Do rzeczy:

Do sporządzenia zaprawy murarskiej potrzebne jest wapno gaszone, czyli wodorotlenek wapnia (Ca(OH)2). Związek ten otrzymuje się w reakcji tlenku wapnia (CaO), zwanego wapnem palonym, z wodą. Proces ten przedstawia równanie: CaO+H2O->CA(OH)2.

Ile dzwudziestokilogramowych worków wapna palonego powinien zakupić murarz aby uzyskać z niego 148kg wapna gaszonego? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:06:28+01:00
CaO + H2O -> Ca(OH)2
mCaO=40+16=54
mCa(OH)2=40+2+32=74
148 kg = 148000 g
z 54 g CaO -> 74 g Ca(OH)2
z x -> 148000
x = 108000 g
108000g = 108 kg
108 kg: 20 = 5 i coś więc potrzeba 6 worków.
1 5 1
2010-03-11T21:14:18+01:00
CaO+H2O->CA(OH)2
interpretacja molowa:
1mol CaO - 1mol H2O - 1mol Ca(OH)2

MCaO=40g/mol+16g/mol=56g/mol
z tego obliczm, że 56g=0,056kg

MCa(OH)2=40g/mol+2*2g/mol+2*16g/mol=76g/mol
z tego obliczm, że 76g=0,076kg

skoro 1mol CaO --- 1mol Ca(OH)2
to układam proporcje:
0,056kg CaO -- 0,076kg Ca(OH)2
x kg CaO ------ 148kg Ca(OH)2
x=109kg CaO

teraz obliczmy ile to worków 20kg:
109:20=5,45

Odp. Murarz powinien zakupic 6 worków 20kg wapna palonego.
:)
1 5 1