1. obwod prostokata wynosi 24cm. Jeden bok tego prostokata jest o 5cm krotszy od drugego boku. pole prostokata jest rowne(zaznacz odp)
a)30cm(kwadratowych)
b)29,75 cm (kwadratowych)
c)28,5 cm(kwadratowych
d)23,75 cm(kwadratowych)
(z wszystkimi obliczeniami prosze)

prosze o jak najszybsza odp na jutro!!!!!


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:04:42+01:00
X-jeden bok \
x-5cm-drugi bok

2*x+2*(x-5cm)=24cm
2x+2x-10=24
4x=21+10
4x=34/:4
x=8,5cm -jeden bok

x-5cm=
8,5cm-5cm=
3.5cm-drugi bok

P=a*b
a=8,5cm
b=3,5cm
P=8,5cm*3,5cm
P=29,75cm²
odp.b) pole wynosi 29,75cm²

2010-03-11T21:11:02+01:00
X+x+x-5+x-5=24
4x=24+10
4x=34
x=8,5
8,5-5=3,5

8,5*3,5=29,75cm²
odp. B