Odpowiedzi

2010-03-11T21:10:30+01:00
Inaczej niż w przypadku metali, nie można podać jednoznacznych cech wszystkich niemetali, gdyż są one bardzo zróżnicowane.

siarka- do produkcji sztucznych nawozów, barwników, zapałek

fosfor czerwony- do produkcji zapałek, sztucznych ogni, nawozów fosforowych

brom- trucizna, stosuje się go w reakcjach

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:14:26+01:00
Niemetale:
-słabo przewodzą prąd
-nie mają połysku
-są kruche
-nie przewodzą ciepła
-mają właściwości kwasowe
Przykłady:
siarka, węgiel, chlor, neon
siarka - skład aminokwasów
węgiel - paliwo, źródło energii, do produkcji ołówków
chlor - jako gaz bojowy, barwniki, środki owadobójcze, farby, rozpuszczalniki
neon - jako środek chłodniczy, stosowany w laserach, do lamp neonowych
3 2 3