Z fragmentu traktatu dotyczące utworzenia Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego wypisz :
a) nazwę dokumentu , który był podstawą utworzenia paktu ,
b) wartości których zamierzano bronic
c) sposób ich obrony


Pakt Północnoatlantycki , Waszyngton , 4 kwietnia 1949r.[fragment]

Strony [państwa] w niniejszym traktacie potwierdzają swą wiarę w cele i zasady Karty Narodu Zjednoczonych i swe pragnienie współżycia w pokoju ze wszystkimi ludami i wszystkimi rządami . Są one zdecydowane ochraniac wolnośc , wspólne dziedzictwo i cywilizację swych ludów , oparte na zasadach demokracji , wolności jednostki i praworządności . [...]. Są one zdecydowane połączyc swe wysiłki w celu zbiorowej obrony , zachowania pokoju i bezpieczeństwo .
Dlatego wyrażają one zgodę na niniejszym Traktat Północnoatlantycki .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:07:53+01:00
Hehe miałam to samo pare dni temu:
a) nazwę dokumentu , który był podstawą utworzenia paktu :Karta Narodów Zjednoczonych
b) wartości których zamierzano bronic:wolnośc , wspólne dziedzictwo i cywilizację swych ludów
c) sposób ich obrony: Są one zdecydowane połączyc swe wysiłki w celu zbiorowej obrony , zachowania pokoju i bezpieczeństwo .
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T21:10:33+01:00
A) Karta Narodów Zjednoczonych
b) pokój, wolność, demokrację, praworządność
c) zbiorowa obrona
8 4 8
2010-03-11T21:11:58+01:00
A. Karta Narodów Zjednoczonych.

b. wolność , wspólne dziedzictwo i cywilizację swych ludów , oparte na zasadach demokracji , wolności jednostki i praworządności

c. wspólne wysiłki
6 2 6