Gdyby 4 osoby przeszly z partii Przyszlosc do partii Przeszlosc obie partie liczylyby tyle samo czlonkow. gdyby z patrii Przeszlosc 4 osoby przeszly do partii Przyszlosc to w Przyszlosci byloby 3 razy wiecej czlonkow niz w Przeszlosci. Ile osob nalezy do Przeszlosci?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-24T15:45:04+02:00
X = przyszłość
Y = przeszłość

{x-4=y+4
{x+4=3y

{x-4=y+4
{x=3y-4

{3y-4-4=y+4
{x=3y-4

{3y-8=y+4
{x=3y-4

{2y=12
{x=3y-4

{y=6
{x= 3*6-4

{y=6
{x=14

ODP. Do przeszłosci należy 6 członków.
1 1 1
2009-10-24T15:46:02+02:00
Zrobię to w układzie równań, ale nie będe zapisywała tych klamerek

x-przyszłość
y-przeszłość

x=y+4
3x=y-4

x=y+4
3(y+4)=y-4

x=y+4
3y+12=y-4

x=y+4
2y=8/÷2

x=y+4
y=4

x=4+4
y=4

x=8
y=4

Odp.Do partii przeszłość należą 4 osoby.
Proszę:))